Świetlana przyszłość LEDIN

Firma LEDIN należy do grona pionierów rynku oświetlenia LED w Polsce. Od sześciu lat
ostrołęcka firma produkuje i importuje nowoczesne oświetlenie LED dla mieszkań, biur,
obiektów handlowych, przemysłu oraz budynków użyteczności publicznej. Firma prowadzi sprzedaż swoich produktów za pomocą sklepu internetowego oraz sieci hurtowni.

Komunikacja kluczem do sukcesu

Nieprzerwanie spółka rozwija swoją sieć kontaktów handlowych poza granicami Polski. Już
teraz produkty firmy LEDIN dostępne są we Francji, Holandii, Niemczech oraz na Słowacji.

„Naszym zdaniem LED to jedyna perspektywa w rozwoju oświetlenia. Dioda LED to przede
wszystkim mniejsze zużycie energii nawet o 90% oraz ochrona środowiska dzięki dłuższej
żywotności takiego oświetlenia w porównaniu z żarówką lub świetlówką kompaktową” –
podkreśla Przemysław Kowalczyk, właściciel spółki LEDIN.

Podstawowym narzędziem sprzedaży i obsługi klienta w firmie LEDIN jest e-mail. „Każdemu z klientów poświęcamy odpowiednią ilość czasu, przekonując i doradzając najlepsze
rozwiązanie. Sprawna i efektywna komunikacja to klucz do sukcesu naszej firmy” – tłumaczy
Przemysław Kowalczyk. „Dlatego od początku istnienia firmy największą wagę przykłada się
właśnie do aspektu komunikacji oraz narzędzi zwiększających jej efektywność”.

LEDIN sięgał w przeszłości po różne rozwiązania służące usprawnieniu komunikacji z
kontrahentami i klientami. Wdrażane usługi nie umożliwiały jednak w pełni skutecznej i
wygodnej synchronizacji folderów, na której tak zależało firmie. Dodatkowo, podczas zmiany
komputera archiwizacja skrzynki i jej migracja zajmowała pracownikom zbyt dużo czasu.
Problemem była także różnorodność oprogramowania i posiadanych wersji. Dotychczasowy software utrudniał efektywną komunikację z klientami oraz współpracę między pracownikami firmy. „Szukaliśmy rozwiązania, które zapewniłoby nam ujednolicenie korespondencji email, wprowadzenie narzędzi obiegu dokumentów oraz efektywną komunikację wewnętrzną” – wspomina
Przemysław Kowalczyk.

Oszczędność czasu: 50%

Oczekiwane funkcjonalności zapewnił firmie LEDIN wybór Office 365. „Jesteśmy przywiązani
do rozwiązań Microsoft. W codziennej pracy korzystamy z oprogramowania takiego jak Word
czy Excel, dlatego nie szukaliśmy niczego innego. Decydując się na rozwiązanie Office 365
otrzymaliśmy wszystko w jednym pakiecie” – przekonuje Przemysław Kowalczyk.

Wdrożenie, przeprowadzane przez zewnętrzną firmę, przebiegło bardzo płynnie i zajęło
niecały tydzień. W celu uniknięcia przestojów związanych z przenoszeniem usług do chmury,
sama migracja nastąpiła w weekend. Gdy zespół firmy w poniedziałek wrócił do pracy, nowe
narzędzia już w pełnej gotowości czekały na użytkowników.

Pracownicy szybko poznali nowe funkcjonalności i możliwości pracy z innowacyjnym
rozwiązaniem. Użytkownicy podkreślają, że dzięki wyborowi tego samego producenta, ich
praca wygląda bardzo podobnie, ale jest łatwiejsza – wszystkie działania odbywają się płynnie
i bez przeszkód. Dzięki dostępowi do e-maila z dowolnego urządzenia mogą być w kontakcie z klientem nawet wówczas, gdy nie przebywają w biurze. Praca handlowców stała się bardziej elastyczna i po prostu wygodniejsza.

Pracownicy przyznali, że czas wykonywania zadań został skrócony o ponad połowę, większość problemów udaje się rozwiązać za pomocą rozmowy przez komunikator, bez organizacji spotkań. A dzięki współdzielonym kalendarzom, czy możliwości udostępniania dokumentów oraz prowadzenia wideokonferencji on-line, zespół pracuje jeszcze sprawniej.

Office 365 pozwala firmie LEDIN na sprawną komunikację z kontrahentami i klientami.
Rozwiązanie pozwoliło zmienić charakter pracy firmy na bardziej mobilny: pracownicy mniej
czasu spędzają w biurze, więcej na spotkaniach z klientami, co pozytywnie przekłada się na
sprzedaż. Zespół LEDIN docenia też możliwość pracy z dowolnego miejsca, na każdym
urządzeniu i o dowolnej porze.

Firma mogła już całkowicie zrezygnować z dodatkowego oprogramowania gdyż, jak
podkreśla Przemysław Kowalczyk, usługa Office 365, poza efektywną komunikacją przez e-mail, oferuje znacznie więcej. Kilka „kliknięć” wystarczy, by przesłać wiadomość, zaplanować spotkanie czy przeprowadzić kilkuosobową wideokonferencję. „Office 365 okazał się  znakomitą odpowiedzią na nasze potrzeby” – mówi prezes firmy LEDIN.

„Dzięki Office 365 pracownicy firmy korzystają z tych samych, w pełni zintegrowanych
narzędzi, które dają im możliwość efektywnej pracy. Gdy do zespołu dołącza nowa osoba,
automatycznie pracuje w tym samym środowisku. „Może i nie jesteśmy jeszcze dużą firmą,
ale już dziś korzystamy z tych samych rozwiązań, co największe korporacje – podsumowuje
Przemysław Kowalczyk.

Nasze rozwiązania w praktyce