Firmy wybierają aplikacje w chmurze

Prowadzenie firmy to swoista podróż z przeszkodami, gdzie istotne jest szybkie wykorzystywanie rynkowych szans i umiejętne pokonywanie trudności. Szczególnie na wczesnym etapie rozwoju, kluczowy jest dostęp do wiedzy i rozwiązań oraz brak obciążeń – zarówno finansowych, jak i tych związanych z organizacją pracy. Co zrobić, żeby zyskać dostęp do aplikacji biznesowych, które pomagają w bieżącej realizacji zadań, a z drugiej strony nie wiążą się ze znaczącymi inwestycjami? Odpowiedzią jest model abonamentowy, zapewniający dostęp do potrzebnego oprogramowania w chmurze

„Wszystkie ręce na pokład”  

…to wezwanie, które rozbrzmiewa w biurze każdej małej firmy z ambicjami. Wizyta u klienta, wystawienie faktury, nowa oferta, negocjacje z podwykonawcą, inspekcja magazynu to tylko kilka zadań z listy spraw „na cito”, wypełniających kalendarz niejednego szefa. W tej sytuacji pomocne okazują się aplikacje wspierające bieżące zarządzanie wybranymi zadaniami, procesami, a nawet całą firmą. Co więcej, są one dostępne na wyciągnięcie palca w smartfonie, na podobnej zasadzie jak Facebook, Instagram, Picassa i inny konsumencki software.

Przykładem aplikacji chmurowej opartej na technologii Microsoft Azure jest prosty i popularny system do fakturowania i paragonów Subiekt 123, który każda firma – w miarę rozwoju biznesu – może rozbudowywać poprzez aktywowanie dodatkowych modułów. Program daje możliwość wystawienia paragonu lub faktury w kilkanaście sekund, prostego zarządzania usługami i towarami oraz gromadzenia informacji o klientach w jednym miejscu. Dodatkowo przedsiębiorca ma pod ręką terminarz należności i zobowiązań wobec kontrahentów, urzędu skarbowego i ZUS. Dzięki osadzeniu aplikacji w chmurze Microsoft Azure, praca z programem możliwa jest z dowolnego miejsca – wystarczy dostęp do Internetu.

Pracę z systemem można zacząć „od ręki” bez konieczności instalacji. Wystarczy wejść na stronę Subiekt123.pl, a następnie zalogować się lub zarejestrować konto. Proste? No pewnie, a to dopiero początek innych aplikacji chmurowych, które podnoszą wygodę i sprawność małego biznesu.

Płynna i szybka wymiana faktur

Każdemu księgowemu w firmie o większej złożoności działania zależy na uproszczeniu elektronicznej wymiany faktur pomiędzy różnymi systemami księgowymi oraz handlowymi. Co więcej, bardzo istotne w tym przypadku są takie kwestie jak bezpieczeństwo, szybkość i zgodność z przepisami. Aplikacja w chmurze maszfakture.pl wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Automatyzuje ona proces przesyłania efaktur pomiędzy różnorodnymi systemami księgowymi.

Za pomocą systemu maszfakture.pl dokument sprzedażowy wystawiony w systemie handlowym firmy jest eksportowany bezpośrednio do systemu handlowego kontrahenta. Proces obiegu e-faktur odbywa się w czasie rzeczywistym, co zdecydowanie przyspiesza finalizację każdej transakcji. Aplikacja maszfakture.pl obsługuje najpopularniejsze na polskim rynku rozwiązania księgowe (np. Insert, Sage, Comarch, Asseco Wapro), eliminując tym samym proces ręcznego fakturowania. Dzięki możliwościom jakie oferuje chmura, aplikacja jest dostępna w prostym modelu abonamentowym rozliczanym miesięcznie.

Kompleksowe wsparcie firmy

Firmy z sektora MŚP, które dynamicznie rozwijają skalę swojego działania, stają przed wyzwaniem integracji zadań, lepszego zarządzania informacją w firmie oraz efektywnej komunikacji z klientami i kontrahentami. W tej sytuacji mogą one skorzystać z możliwości systemu ERP oferowanego również w modelu chmury obliczeniowej. Przykładem jest aplikacja enova365 – system ERP zaprojektowany dla poprawy wydajności operacyjnej przedsiębiorstwa. System oferuje funkcjonalności związane z obsługą księgową, handlową i kadrową przedsiębiorstwa.

Dzięki chmurze, system daje możliwość zdalnej pracy z każdego miejsca i o każdej porze, logując się przez przeglądarkę internetową. Dane dostępne są także z tabletu czy smartfonu wyposażonego w każdy popularny system operacyjny. Użytkownik nie ponosi kosztów utrzymania infrastruktury IT – opłaca jedynie miesięczny abonament.

Wygodę enova365 w modelu chmurowym potwierdza Olga Stalinger z firmy Raya, która jest dystrybutorem profesjonalnych kosmetyków wykorzystywanych przez salony kosmetyczne oraz sieci detaliczne takie jak Douglas czy Sephora. „W pewnym momencie narzędzia informatyczne, których używaliśmy nie spełniały naszych oczekiwań. Jestem często w drodze, nie ma mnie w biurze, mamy młody team. Z drugiej strony nie stać nas było na kupno serwera, licencje. Firma była młoda, nie miała jeszcze odpowiedniego kapitału, więc rozwiązania w chmurze, gdzie płacę miesięcznie za usługę były dla mnie idealnym rozwiązaniem”.

Firma zdecydowała się na wdrożenie systemu enova365 w chmurze Azure w celu usprawnienia procedur handlowo-magazynowych oraz w związku z mobilnym charakterem pracy części sprzedawców. Obecnie handlowcy, dzięki dostępności do programu ze swojego tabletu, mogą wystawiać dokumenty niezależnie od miejsca, w którym się znajdują, a kadra zarządzająca ma stały wgląd w dane.

 

Nasze rozwiązania w praktyce